נובמבר 27, 2024 9:17 am סגור לתגובות על כך תחסכו כאבי ראש! ניזלטר4 – ארגון מסילה כותרת המייל : כך תחסכו כאבי ראש! "בדקתי את הלקוח הזה, מכף רגל ועד ראש, בדיוק כמו שלימדת" יענק'לה הוא תלמיד טוב! ובכל זאת, שוב אני מריח צרות… "המוסד שלו מנוהל יפה, תזרים המזומנים שלו בסדר, אין לו עבר פלילי בשום בנק שמעתי עליו דברים טובים". "אז מה בכל זאת קרה?" אני שואל. "הוא לא עומד בתנאי התשלום! הוא דוחה אותי, מבקש לפורר תשלומים לפרורים, דוחה ומתיש אותי… תגיד לי, ר' מוישה, באמת נגזר עלי להישאר שנורר כל ימי חיי???" אוי, לא. "מה היו תנאי התשלום שלך?" אני שואל את יענק'לה, כדי לדעת איך לעזור לו. כאן מתחיל יענק'לה לגמגם. "אמרתי לו שאני רוצה תשלום בתנאים המקובלים" יענק'לה מתרתח. "הוא לא יודע להתנהג כמו בן אדם? הוא לא יודע מה הם תנאי תשלום מקובלים???" כנראה שלא, ר' יענק'לה יקירי. כי מקובל, הוא מושג נזיל וגמיש גם התנהגות כמו בן אדם, היא מושג נזיל וגמיש… כל אחד יכול לפרש מושגים כאלה כרצונם. אז מה עושים? מבצעים תאום ציפיות בין שני הצדדים, ואחריו מסכמים! שומע, יענק'לה? מראש, ובכתב את כל תנאי העסקה עד לפרטים הקטנים ביותר, לא שוכחים תאריך, חתימת שני הצדדים, מפרטים בכתב את תוכן ההזמנה, את הכמות, את המחיר, אופן וזמן התשלום, הנחה אם יש, אחריות על המוצר אם יש, ולאיזו תקופה. מה עושים במקרה של ויכוחים, מי יכריע בינינו? כל מה שהוסכם בין שני הצדדים נכתב ונחתם מראש מתוך שלום ושלווה ואחווה ורעות, שיישארו שם בע"ה, גם אחרי ביצוע העסקה. מכאן, איזו שלוות נפש! אפשר להתמקד במכירה, ולא בתיקון טעויות. "אבל ר' מוישה!" יענק'לה עדיין לא נרגע, "אני מכיר אותו, הוא לא יהיה מוכן לתנאים האלה! הסכם כזה יכול להיות מתכון לצרות! לא עדיף להסתיר את התנאים שלי ממנו?" "אם אתה מאד רוצה, אתה יכול להמשיך בשיטה הזו, אין לי אחריות על הפיצוץ שיגיע… אל תשכח שהכסף עדיין אצלו, תמיד עדיף להתווכח לפני ביצוע העסקה, ולא אחרי תמיד עדיף לעסוק במשא ומתן עם צרכן (שצריך את המוצר שלך) ולא עם משלם (שהמוצר כבר אצלו, ואוף, הוא צריך לשלם…). כיצד נמשוך אלינו לקוחות בדרך נחמדה, לא קשה ולא יקרה? נספר לכם בע"ה בניוזלטר הבא. למה אתם מחכים? הבטיחו עכשיו את מקומכם בקורס הבא לליווי עסק, (פרטים טכניים להרשמה) מדוייקים להצלחה שלך! הרב משה אליאס – מומחה לעסקים וצוות המחלקה העסקית מסילה לכלכלה נבונה « הקודםהבא »