דף ועט אינם יוצרים סיפור, הפנימיות שלך כותבת אותו!

מוזמנת לכתוב מתוך הפנימיות שלך, לגלות עולם קסום ולטייל בין שבילי הסיפור.

מנחת הקורס

לאה פוטש, סופרת, עוסקת בכתיבה ספרותית ועיתונאית, עריכה ספרותית.

כותבת ב: המודיע, המבשר, יתד נאמן ומרווה לצמא.

המטרה

הקורס נועד לתת למשתתפות את הכלים להפוך רעיון ועלילה לסיפור בפרוזה. לאורך הקורס נבקש להציע כלים בסיסיים ולהגיע למודעות למלאכת הכתיבה: פירוק הסיפור לאלמנטים שונים, והבנת המנגנון הסיפורי. בנוסף נבקש לראות כיצד סופרים שונים משתמשים בטכניקות סיפוריות שונות, מתוך קריאה ביצירות שונות מן הספרות העברית ומספרות העולם. 

הקורס

לב הקורס הוא הכתיבה האישית.
לאורך הקורס נצפה בשיעורים המופיעים במייל האישי נקבל תרגילי כתיבה שונים, אותן נבצע. בסיום הסדנא נקדיש זמן לקריאת היצירות של המשתתפות.

רקע על הקורס

כמה פעמים כבר אמרו לך (או שאת אמרת לעצמך)?

שאי אפשר להתפרנס מכתיבה!

שיש אינפלציה של סופרות, העיתונים מפוצצים,

ומי יקרא דווקא אותך?

להיות סופרת זה לא מקצוע, זה תחביב!  

תמצאי לך עבודה אמיתית בחיים! (מנהל בנק אמר לנו את זה פעם, אמיתי!)

לא מערבבים תחביבים עם השתדלות פרנסה!

 

כיום, כשאני ברוך ה’ זוכה לעבוד במה שאני באמת אוהבת, אני שמחה שלא הקשבתי לקולות ההם.

זה סיפוק עצום כאשר את מקבלת פידבקים המספרים על שינוי משמעותי בחיים שנגרם עקב סיפור שהחליק אל הנקודה המדויקת בלב. על מישהי שהתחזקה בזכות הטור, נקודות למחשבה שהתעוררו ותובנות שהחליקו ישר אל הלב.  

נשמע שהכל ורוד, אולם לא כך היה בתחילת הדרך וגם לא לאורך הדרך כולה. 

אז שלום, נעים להכיר!

שמי לאה פוטש

אשה ורעיה בעיקר, ובין לבין גם רוקדת על המקלדת. 🙂 

מאחורי, בסיעתא דשמיא, תריסר שנות כתיבה בעיתוני הציבור החרדי: קראט (הבית שלנו בגלגול הקודם), המבשר, מרווה לצמא, קטיפה והפלס, 

לצד כתיבת ועריכת מחזות, המנונים, תכניות ושירים, (הכי אוהבת שירים! מוכנה כמעט לשלם למי שמבקש ממני!)

חיבור שבעה ספרים לילדים ונוער, שני ספרי מבוגרים ובמקביל, כתיבה שיווקית לעסקים מפעם לפעם.

המלחמה שלי להגשים חלום

תמיד הייתה לי תשוקה לכתיבה, כתבתי בבית ספר, כתבתי בסמינר, וניסיתי לכתוב בכל מקום שרק הסכים לפרסם את החומר שלי…

במקביל התחלתי לשלוח חומרים לעיתונים,

 

אני זוכרת את הסיפור הראשון שכתבתי, “ניחוח של אהבה”, הלכתי פיזית למערכת עיתון המודיע, כדי להניח את הדף המודפס והדיסק בתאה של עורכת “הבית שלנו” דאז הגברת שו”ש (מחשב ומייל טרם היו לי, השתמשתי בשירותיה של קלדנית).

שבועיים לאחר מכן הסיפור התפרסם. זו הייתה התרגשות בלתי רגילה לי ולכל המשפחה. זה היה חיוך מהשמיים.

כיום אני חושבת, שלולי ההתחלה המוצלחת הזו, לא הייתי ממשיכה להילחם…

להילחם על מה, אתן שואלות…

אחרי ההתחלה המבטיחה לא הגיע כל המשך מרנין. המציאות האפורה הכתה בפני, עם תקופה של שנה בערך, שלא הלך… עיתונים לא התייחסו לחומרי, או שלחו לי בתגובה אליהם רשימת הערות שביטאה במילים אחרות את המילים: אין לנו צורך באחת כמוך, שחושבת את עצמה לסופרת. 

כשהמילים בוערות לך בפנים, אין לך פריווילגיה להתייאש! 

לאורך אותה שנה לא התייאשתי. דפקתי בשערי השמים. כן, התפללתי על זה. הרגשתי שיש לי מה לתת לעולם, ואם הקדוש ברוך הוא נתן לי כוחות ורצון, קשה לי לכלוא את כל אלו בפנים.

במקביל, המשכתי לדפוק בדלתות תיבות המייל של עורכי העיתונים כולם. 

ואז השיק עיתון ‘המבשר’ את הגליון הראשון שלו. יצרתי קשר עם צוות ההיגוי וניסיתי להשתחל פנימה.

לאט לאט נפתחה הדלת. התחילו להתפרסם סיפורים קצרים שלי,

שבת שבה ראיתי את שמי בעיתון, הייתה עבורי שבת חג. 

לאט התחילו לזרום אלי הצעות עבודה. גיליתי להפתעתי שהעיתונים אינם ‘מופצצים’ בכותבות טובות כפי שחשבתי. אולי רובן התייאשו בדרך… גיליתי שכמעט כל עיתון מגיע מדי פעם למצבים של צורך דחוף בכתבה, טור או סיפור, עקב פרסום שיווקי שהתבטל ברגע האחרון או אילוצים אחרים.

היום אני מגשימה חלום נוסף להכשיר אתכן להיות הסופרות הבאות. שימלאו את הצמא למילה הכתובה הגוברת מיום ליום. 

בעקבות כך שאין קורס לכתיבה יוצרת על טהרת הקודש. העזתי לקפוץ אל המים ופתחתי קורס כתיבה, שיתן ארגז כלים לכל מי שרוצה להתפרנס מתחום הכתיבה, או מישהי שרוצה לקחת את התחביב שלה לרמה אחרת. 

בניתי קורס מעמיק ומרוכז בן עשרה חודשים, שיתן לך את הכלים המקצועיים לפרוץ קדימה.

בנוסף לקורס, אני נותנת ליווי ומעטפת שתצעד איתך יד ביד בתקופה הראשונה, על מנת שתוכלי להשקיע את המאמצים בפיתוח הכישרון, ולא תאבדי את הדרך מול לקוחות, מערכות עיתונים וקשיים שעולים וצצים בדרך.

שו''ת פשוט

כל התשובות על קורס כתיבה יוצרת

התנהלות הקורס

זה תלוי רק בך, אנחנו נדאג לתת לך את כל הכלים הנצרכים על מנת שתצאי סופרת מעולה, מעטפת מקצועית וכן ליווי השמה.
יש אצלנו בנות שכבר פרסמו טורים וסיפורים במיטב מערכות העיתונים עוד לפני שהן סיימו את הקורס.
וכל זאת בנוסף לפרסום חומרים במגזין “השראה” שמופץ בתפוצה רחבה!

אין שום בעיה, תפני אלינו תוך 3 שבועות מיום ההרשמה, ותוכלי לקבל את כל הכסף שלך חזרה!
עד היום ב”ה כל הבנות מרוצות, והיו רק שתים שעזבו מסיבות טכניות בלבד.

בהחלט! דאגנו למעטפת מלאה שתתן את כל הטוב שיש בקורס פרונטלי ומשליך את הדברים הלא טובים. כך שאתן מקבלות קורס בעלות מוזלת, עם תמיכה מלאה, וחומר איכותי ברמה הגבוהה ביותר!

חסומים

בהחלט, כל השיעורים שלנו מגיעים לתיבת המייל האישית שלך, גם כקישור למערכת השיעורים שלנו, וגם כקובץ מצורף למייל, כך שגם עם הסינון הקפדני ביותר ניתן יהיה ללמוד את השיעורים.

יש לנו תלמידות שמשתתפות ומקבלות ושולחות את שיעורי הבית דרך הפקס. אבל בפועל, אם אהיה כנה איתכן. אם אתן מתכננות לעסוק בתחום הכתיבה, ככל הנראה תצטרכו במוקדם או במאוחר מחשב עם מייל.

תעודה

כן, כל אחת שתסיים בהצלחה (אני אישית אעשה את המקסימום שזה יקרה) תקבל תעודה מבית פוטש School.

זה תלוי רק בך, אנחנו נדאג לתת לך את כל הכלים הנצרכים על מנת שתצאי סופרת מעולה, מעטפת מקצועית וכן ליווי השמה.
יש אצלנו בנות שכבר פרסמו טורים וסיפורים במיטב מערכות העיתונים עוד לפני שהן סיימו את הקורס.
וכל זאת בנוסף לפרסום חומרים במגזין “השראה” שמופץ בתפוצה רחבה!

תשלום

או בצ’קים מראש או בכרטיס אשראי

סילבוס

סמסטר א' - עלילה נרקמת

1 – מהו סיפור? איך נזהה את לב הסיפור?
2 – איך נפלו גיבורים? גיבור סיפור בן זמנינו
3 – מקום הסופר בסיפור: סופר עד, סופר גיבור וסופר יודע כל
4 – מנוע הסיפור: רצון מול מעצור – פרוטגוניסט מול אנטגוניסט
5 – תכנון עלילה, או חיבור לאינטואיציה ולחופש הפעולה של הגיבור
6 – מתחילים סוף סוף, או מתחילים מהסוף: אירוע מחולל
7 – האמירה והמסר בסיפור וצורת הגשתם
8 – אידאליזם בסיפור מול חיבור למציאות, והאיזון ביניהם
9 – מקום וזמן הזירה הסיפורית
10 – מעברים מזירה לזירה
11 – למה עלילת משנה, ואיך נשלב אותה בעלילה המרכזית?
12 – מתח וסוד בעלילה
13 – הסתבכות העלילה 
14 – מרכיבי מתח בעלילה
15 – פלשבקים מהעבר, הבלחות מהעתיד
16 – עיצוב מרכיב הזמן: האטות והאצות
17 – הפואנטה בסיפור
18 – צעידה אל הסוף
19 – ז’אנרים מתחדשים בכתיבה ספרותית
20 – כתיבת מחזות

סמסטר ב' - חותמת אישית בכתיבה

1 – מול חסמים בכתיבה
2 – הריתמוס בכתיבה
3 – מגוון צורות הגשה 
4 – כתיבה מקורית והתרחקות מקלישאות
5 – כיצד נשפר את הכתיבה הרגשית?
6 – שילוב החושים בכתיבה
7 – שיח ותקשורת
8 – לפני שנמציא את הגלגל מחדש,
9 – החיים מצחיקים, נצחק אותם! – על ההומור בכתיבה –
10 – לכידת דמות 
11 – כתיבה האנשה
12 – כתיבה פורצת גבולות
13 – לפעמים חלומות
14 – ספרות ילדים 
15 – האנשת בעלי חיים בספרות ילדים
16 – סיפורי עם 
17 – הכרות עומק עם הדמות הסיפורית
18 – רקע לעלילה
19 – כתיבה יוצרת רעיונות לסיפורים
20 – שירה + התאמת מילים למנגינה

המלצות מאחורי הקלעים:

גלילה לראש העמוד