לאומית / נתניה – ל. פוטש
מלח הגלים מכה, אף שקילומטראז' לא קטן מפריד בין המרפאה לבין החוף. אמרתם נתניה אמרתם תכלת, גלים ולחות.
מרפאת מהדרין סניף לילנבלום נתניה, מקבלת את פני בחיוך אופייני. הגב' אסתר מנחם, נציגת קשרי לקוחות שהיא הרבה מעבר לנציגה, מכירה לי את המקום.
מתחילה עם שאלת הגיל: בן כמה הסניף?
"הסניף עומד קרוב ל-17 שנה וזוכה לשרת קרוב ל-8,500 לקוחות מרוצים. כיוון שאני זו שצרפתי אותם טכנית ללאומית, רבים הם האמהות שאני אשת הקשר שלהם לצרכיהם הרפואיים בקופת החולים.
לדוגמא?
חולים אונקולוגיים ל"ע. אנחנו מלווים אותם בכל תקופת הטיפולים בכל נושא הבירוקרטיה. חוסכים להם המון כאב ראש בעניין. די להם עם מה שהם עוברים.
אנו קובעים להם תורים לבדיקות, שולחים בקשות לאישורים, מביאים מסמכים ובמקרים נצרכים אפילו שולחים תרופות הביתה.
יש כאן לקוח שמוגדר בעגה הרפואית חולה סופני, ואנחנו שמאמינים שרק בורא העולם מקציב חיים לכל חי, בקופת החולים עושים הכל כדי להפיח בו תקווה. מתקשרים לדרוש בשלומו, דואגים לרווחתו ולהרגשתו הטובה.
יש כאן חולה אונקולוגית שאף אחד בעולם לא יודע שהיא כזו, אפילו לא הוריה ואחיה. היא קורעת את עצמה כדי להמשיך לתפקד בעולם שבחוץ, מהטיפולים הקשים הולכת היישר לעבודה וכשבלתי אפשרי לה להמשיך, היא יוצאת ל'חופשת התרעננות' הכוללת טיפולים קשים ואינטנסיביים. מטבע הדברים הפכתי לאשת סודה, אני מסייעת לה ככל שרק ניתן.
ליווי עד הסוף, אפילו אחריו
ליווינו לא פעם חולים במצבים קשים עד הסוף הטראגי. הגענו לנחם את המשפחה השבורה.
גם בעלות, גם בחצות.
לאחרונה התעוררתי בשתיים בלילה מצלצול טלפון. ראיתי על הצג מספר לא מוכר, הבנתי שמדובר במקרה דחוף ולבי לא נתן לי להתעלם. לקוחה מוכרת צעקה שם בהיסטריה: 'היא כחולה! היא לא מגיבה לי!' מדובר בילדה קטנה בלי שום רקע רפואי.
לא היה זמן לשאול את האמא ההיסטרית למה היא פנתה אלי ולא למד"א. העלתי את מוקד 1700 על הקו. הנפקנו לה הפניה מיידית והזמנו לה אמבולנס היישר לחדר מיון. שם גילו לה תסמין למחלה נדירה ומורכבת, והיא קבלה טיפול מתאים.
לקוחה התקשרה אלי מחדר מיון, ספרה על סיבוך רפואי עברה ופרוצדורה שהיא צריכה לעבור. כדי לחסוך לה טרטורים מיותרים, נכנסתי במקומה אל הרופאה, מסרתי את תעודת הזהות וכל הפרטים, הרופאה פתחה לה כרטיס חד יומי והנפיקה עבורה את ההפניות וההתחייבויות, הכל נעשה בזריזות ויעילות כאן בסניף ונשלח לבית החולים לרווחת הלקוחה.
מלבד הגב' מנחם,
מנהל את הסניף בפועל מר גבי יצחקוב. "הוא איש חסד ענק" מדגישים חברי הקופה שנעזרו בו, ואף מוסיפים בהתפעלות כי הוא "זמין ללקוחות בשעות לא שעות, גם כשהוא נאלץ לומר 'לא' ללקוח הוא עושה זאת עם כל האמפטיה והצער".
מר גבריאל יצחקוב מנהל הסניף, משתף בסיפור מהשטח
יום אחד ראיתי תלונה שהגיעה מלקוח. הלקוח כעס שאין לו תור מידי וזמין לרופא עיניים. בעקבות התלונה התקשרתי אליו. שאלתי לשלומו, הבחור הצעיר סיפר על כאבי ראש איומים באזור העיניים, הוא זקוק בדחיפות לרופא עיניים ואין תור מיידי עבורו.
"רופא עיניים לא יספיק לך" אמרתי אינטואיטיבית, דאגתי לו להפניה מיידית לבית החולים כפר סבא, והחיים כאן המשיכו לזרום הלאה כשעקבותיו של הלקוח ההוא נעלמו.
כעבור מספר חודשים הגיע הבחר בליווי אביו, האב קרה נרגשות: אתה גבריאל יצחקוב? תדע שהצלת את חייו של הבן שלי!" הבן התקרב אלי מראה לי חתך גדול בצידי ראשו. "הגעתי ברגע הנכון לבית החולים, הוציאו לי גידול גדול שלחץ על אזור עצב הראיה, קבלתי את חיי במתנה,
בזכות התושיה שלך, הטלפון שהרמת מיידית וההפניה לבית חולם ברגע הנכון". זכיתי להיות שליח טוב, ואני מודה על כך לה' בכל רגע.
הסניף שלנו כפוף לדעת תורה, דיני נפשות לנגד עינינו והסיעתא דשמיא המלווה אותנו היא גדולה. זה מה שהופך את הסניף שלנו לאחד המובילים בארץ" מסכם יצחקוב.
רופא שהוא כמו אבא
רופא ילדים מיוחד משרת את הלקוחות הצעירים בסניפנו, כיהודי ירא שמים ושומר תורה ומצוות לצד המקצועיות, הזמינות והיחס הנדיר שהתברך בהם, רבים הם הלקוחות שעוברים ללאומית כדי לזכות לטיפולו.
האבחנה שלו חדה ומדויקת, לא פעם הוא עלה על בעיות בזמן קריטי, אפילו משיחת טלפון.
הוא רופא עם מבט רחב, מפנה לרפואה אלטרנטיבית בעת הצורך והזמינות שלו היא שם דבר.
פנינו לדר' ניסן ארנבייב, הסיפורים קלחו בזה אחר זה…
יום אחד התקשר אלי אבא היסטרי, סיפר שהבן שלו עם חום גבוה במשך יומיים וכתמים כחולים מתפשטים בגופו. מיד חשדתי לחיידק טורף בשם מנגוקוק, שלחתי אותם מיד למיון בלניאדו ותוך כדי הכנתי הפניה. התקשרתי ללניאדו טרם בואם, סיפרתי על החשד שלי למנגוקוק – דלקת קרום המוח עם חיידק טורף, הצוות בלניאדו קבל אותו מיידית וקבלנו הרבה שבחים על האבחנה הנכונה, בעיקר מצוות זיהומנולוגיה.
זו הייתה אבחנה טלפונית מדויקת הרבה לפני ששרות יועצים בטלפון הפך למקובל. מודה לה' על הסיעתא דשמיא.
לא רק וירוס
הגיע אלי ילד לבדיקה עם חום במשך חמשה ימים, שני הרופאים שראו אותו לפני אמרו 'וירוס', בדקתי אותו ביסודיות, הכל נראה בסדר מלבד אדמומיות בקצוות הגפיים. עלה לי חשד למחלה בשם 'קוואסקי' מחלה שפוגעת בכלי הדם של הלב. שלחתי אותו לבית החולים 'מאיר' שם בצעו בו אקו לב מיידי, והתברר שהוא הגיע בשלב מאד התחלתי של המחלה. הוא קבל טיפול כנדרש והמקרה הזה היה לפלא.
הפניה באישון ליל
יום אחד הגיעה אלי ילדה בת שלש עם חולשה קיצונית. שלחתי אותה לספירת דם באצבע. מאוחר בלילה הגיעו התוצאות, הם הדליקו נורות אדומות.
ב-11.30 בלילה התקשרתי להורים, אמרתי להם שתוצאות הבדיקות מאד לא תקינות, עליהם להתפנות למיון מיידית. ההורים נבהלו ולא הבינו בהתחלה את משמעות הדברים, הסברתי להם והפניתי אותם לבית החולים שניידר, שם אבחנו לוקמיה… הילדה מטופלת ומצבה משתפר, האבחנה המוקדמת משמעותית מאד ליעילות הריפוי.
דר' ארנבייב חוזר על ההצהרה של קודמיו:
לקופה שלנו רופאים טובים ואחיות מצוינות עם רצון טוב, ומטרה – להטיב ולהקל על הלקוח". דר' ניסן מוסיף מילים טובות על הסניף החדש בקרית צאנז: "מדובר במשפחות גדולות נפלאות ויראות שמים. המקום הזה נותן מענה מדויק בשבילם".
במרפאה יש דלת מבוקשת במיוחד, זו דלת חדרה של דר' אילנה רייט.
מומחית קשב וריכוז
דר' אילנה היא אחראית הטיפול התרופתי במרפאתנו, בכל הקשור למקרים נוירולוגיים ובעיות קשב וריכוז, דיוק האבחנה היא קריטית. היא יודעת להבדיל בין בעיות קשב וריכוז לבין בעיות אחרות, ומלווה את הילדים והוריהם לכל אורך תקופת ההסתגלות או תחלופת התרופות, אם יש בכך צורך.
איך זה שכל אנשי המקצוע בלאומית, הם כל כך נחמדים ואמפטיים?
גב' מנחם: "אנשי הצוות כאן נבחנים בפינצטה, לא רק בתחום המקצועיות הרפואית, אלא גם בתחום התקשורת הבין אישית ויכולת האמפטיה. אנחנו יודעים ורואים כמה היחס הטוב משפיע על ההרגשה הטובה ומהווה תמיכה בתקופות מאתגרות.
הנהלת המקום עושה הכל כדי לתת לנו כוח, לתת כוח ללקוחות:
אנשי מקצוע מהשורה הראשונה מלמדים אותנו איך לשרת נכון לקוחות, איך לומר את ה'לא' כשאין מנוס.
סניף קרית צאנז
לפני כחודש פתח סניף חדש את שעריו בקרית צאנז המוכרת והידועה, כרגע נמצאת שם רופאת משפחה מצוינת בתחומה, בקרוב תצטרף רופאת ילדים מנוסה מבית החולים לניאדו ותבואנה אחיות לשרותי מעבדה וסיעוד. הסניף בשלבי בניה, בקרוב נהיה עדים לזינוק בעזרת ה'.
הביקור בנתניה חיזק בי את שידעתי: לאומית זה אומר אכפתיות, מקצועיות ושרות צועדים יד ביד, מלווים את הלקוח אל הרפואה השלמה בע"ה.
הערה להיפוכונדרים מבינינו: בכתבה הובאו סיפורים מהזן שעלול להכניס אותנו לחרדה… כדאי לדעת שסיפורי האבחנות האלה הם מיעוט, רוב רובם של הלקוחות בריא ושלם ויישאר כך עד מאה ועשרים, רוב הלקוחות באים למרפאה לאבחון דלקות אוזניים שגרתיות, דלקות גרון המטופלות באנטיביוטיקה ושאר מחלות ילדים שגרתיות. שנהיה בריאים תמיד ולא נצטרך לרופאים….
.