נובמבר 26, 2024 4:39 pm אין תגובות כותרת המייל : איזה נודניק! "שלום ר' מוישה, בניוזלטר הקודם, המחשת לנו עם הלקוח והמקרר זכרונו לברכה, מדוע חשוב ונכון להתנהל עם כלל הגביה הראשון: שילמת – קיבלת. תראה. ניסיתי את הנוהל, והוא עבד מצוין, ובכל זאת אני עדיין מתוסכל, ומרגיש שלומיאל עם דיפלומה. יש לי לקוחות, שאיתם הכלל הזה פשוט לא עובד. הם אינם משלמים לפני קבלת המוצר, זה עקרוני אצלם. מה עושים איתם, ר' מוישה? לפעמים אני מרגיש, שאני יכול לומר 'קדיש' על הסכום שהם חייבים לי!". עצה מיידית, השניה מתוך 7 נהלי הגביה שלנו: הגיבו מיד! על תשלומים פתוחים, ככל שחולף עליהם הזמן, חל חוק התיישנות. ככל שהתגובה חמה וטרייה וצמודה יותר לקבלת השרות, קל יותר לקבל אותה ולהיפטר מהחוב. גידי הוא סיטונאי לכלי כתיבה, והשבוע הוא סיפר לי, שאחרי שנה שבה התרשל בגביה (בינינו, מי אוהב להיות שנורר???) הוא מינה אחראי גביה חדש, שהתיישב על רשימת התשלומים הפתוחים. בין השאר, הוא התקשר למוסד שרכש ממנו כמות נכבדת של כלי כתיבה, והרכישה הזו חוגגת עכשיו יום הולדת שנה. "מה קורה עם החוב?" הוא פנה אל בעל המוסד, "אנחנו מחכים לתשלום כבר שנה!" "אה, אתם?" הגיב המנהל, "זה היה כל כך מזמן! כל הרכישה כבר נאכלה… בזמנו הנחנו את התשלום בצד, לא באתם לקבל אותו, הוא נגמר על דברים אחרים. עכשיו, תצטרכו לחכות…". לכולנו קל יותר לשלם על מוצר, שעדיין מופיעים עליו סימני הניילונים, שהתג שלהם עדיין חלק. ככל שחולף זמן, מתנתק הקשר בין המוצר לתשלום, לכן, חייב להיות נוהל תשלום מיידי, ימים ספורים אחרי קבלת הסחורה. העצה השלישית: נודניק אנושי אם תשלחו חשבונית ותצפו לתשלום מיידי אל חשבון הבנק שלכם, אתם יכולים להמשיך לצפות… אני ממליץ לכם להרים טלפון ולשאול בחביבות, מה קורה עם התשלום? המשיכו כך, בעקשנות חביבה מדי יום, יומיים או שלושה. בהתאם לנוהל שמתאים לכם לקבוע. לקוחות בריאים, ישלמו מיד. גם לקוחות שאינם לגמרי כאלה, ירוצו להשיג את הסכום, ברגע שיבינו שהנודניק הזה לא מתכוון לרדת להם מהווריד… עדיף לשלם ולהשתיק את הנודניק, הם יגידו לעצמם, יש מספיק ספקים שאינם מנדנדים. העצה הרביעית: הקדימו רפואה למכה, הבטיחו תשלום! נעים ונוח לנו לחשוב שעמך ישראל כולם צדיקים, ואפשר לסמוך על היושר הבסיסי של בני אדם. לצערנו, אנחנו חייבים לצאת מנקודת הנחה, שייתכנו לקוחות שפשוט לא מתחשק להם לשלם. למה? ככה! תמיד הם ימצאו סיבות. משמעות ההנחה הזו, דורשת מכם כבעלי עסק, לבטח את עצמכם שהתשלום בהכרח יגיע, במוקדם או במוקדם יותר. ביטחונות מומלצים – בטחונות נזילים: צ'ק פתוח, חתימה על שובר כרטיס אשראי (לא להסתפק במספר לבדו). שימוש בבטחונות שאינם נזילים הוא מומלץ פחות: ערבות אידית, שטר חוב וכדומה. הערה חשובה: אם אתם מוכרים לחברה בע"מ, חובה להחתים ערבות אישית, כדי שבמקרה והחברה תפשוט רגל, תוכלו לתבוע את בעל העסק. עצה חמישית בונוס חדש לעובדים: גבית? קיבלת! אני ממליץ לשנות את סטטוס הבונוסים לעובדים, אם עד היום תגמלתם עובדים שעמדו ביעד גדול של מכירות, הגיע הזמן שתתגמלו דווקא את העובדים שהצליחו ועמדו ביעד, המשימה המעצבנת – והרווחית, ששמה: גביות. כך יהפוך איש המכירות גם לאחראי גביה, המון יהודים טובים ניסו את השיטה הזו, והיא הוכיחה את עצמה. מומלץ לנסות אותה. איך נכיר את הלקוח, ואיך נתאם צפיות ונמשיך להקדים רפואה למכה, בניוזלטרים הבאים בעזרת השם. למה אתם מחכים? הבטיחו עכשיו את מקומכם בקורס הבא לליווי עסק, (פרטים טכניים להרשמה) מדוייקים להצלחה שלך! הרב משה אליאס – מומחה לעסקים וצוות המחלקה העסקית מסילה לכלכלה נבונה « הקודםהבא » השארת תגובה ביטול שם:* אימייל* אתר: תגובה: Δ