נובמבר 27, 2024 9:17 am סגור לתגובות על כך תעברו מפה לאוזן! ניזלטר 5 – ארגון מסילה כותרת המייל : כך תעברו מפה לאוזן! נעזוב את יענק'לה המסכן, ונספר לכם הפעם על יוסף. יוסף, בשונה מיענק'לה, הוא בר מזל אמתי. לפני שנתיים פתח עסק קטן של עניבות ציציות וכיפות וכיום – שנתיים אחרי הוא מוצף בלקוחות ושוקל להתפרס על סניף נוסף בעירו. איך זה קרה? מהיכן הגיעו אליו מאות הבחורים? "מעולם לא שילמתי שקל אחד לפרסום" טוען יוסף בתוקף. להאמין לו? אם תשמעו מה הוא כן עשה, תוכלו להאמין לו. יוסף הוא בר מזל, כאמור ובשפה יהודית קוראים לזה, סיעתא דשמיא. זה התחיל עם מכירה מוצלחת שיוסף ארגן במו ידיו ורגליו באחד מערבי החגים בלובי ישיבה קדושה וגדולה שם התיידד יוסף עם הבחורים הכיר אותם בשמותיהם מדד להם כיפות, עניבות וציציות ומאז שהשטרות החליפו ידיים וגם המוצרים המשובחים שלו, ועד עצם היום הזה, נשארו הבחורים ההם הלקוחות הראשונים – ידידיו הטובים של יוסף. מעבר לשירות הטוב, ולאחריות שהוא נותן על מוצריו, מקפיד יוסף להתעניין בשלומם, ולטפוח על שכמם טפיחת ידידות בכל עת שפוגש בהם. מעבר לזה שיוסף הוא אדם מקסים ישר ואוטנטי, הוא השקיע מתחילת הדרך העסקית שלו, בלקוחות ממליצים. בחורי החמד לא ישכחו אותו, ומאז ועד היום הם מפנים אליו עוד ועוד לקוחות בעוד ועוד ישיבות ובכל אחת מהישיבות האלה שתולים סוכנים של יוסף שממשיכים להמליץ עליו בנאמנות ולהוביל אליו עוד ועוד לקוחות שמרוצים גם הם וממליצים… אין כמו לקוחות שהגיעו מהמלצה אישית חתן שמגיע לקנות רהיטים דווקא אצלכם, כי חברו קנה אצלכם והוא היה כל כך נלהב ומרוצה, כבר לא צריך שכנוע. הוא לקוח חם! כשהמקרר שלנו שבק חיים לכל חי, נעשה בירור אצל קרובים וידידים לפני הסבב בחנויות. לבסוף, קרוב לוודאי כבר לא נעשה סבב בחנויות נסמוך על הידיד והגיס שקנו מקרר מדגם אמקור מקורי ונלך עם ההמלצה ישר לחנות מוצרי החשמל. כך משגשגים עסקים: יענקל המנהדס ממליץ על בנימין השיפוצניק שממליץ על דודי מחנות התאורה. כך טווים רשת סוכנים ממליצים לפני שנבין את ה'איך' נבקש לדעת, 'למה'? למה חשוב כל כך, שסוכנים ימליצו עלינו ברחבי העולם? הסיבה הראשונה: כל לקוח מתלבט, מבקש מעצמו לשמוע המלצות. ההנעה לפעולה באה מתוכו. הסיבה השניה: יהללך זר ולא פיך. תמיד משכנע ונעים יותר, לשמוע המלצה מגוף שלישי: "תקשיבו, כמו יענק'לה, אין! הוא נתן לי שירות שלא מצאתי בשום מקום אחר. המוצרים שלו הם מהטובים בשוק! חוויית הקניה אצלו – אין מילים! ממליץ מכל הלב!" לעומת: כדאי לכם לפנות אלינו, יש לנו נסיון של שלושים שנה, המון הורים ממליצים, עוד לא היה לנו לקוח אחד שלא יצא מרוצה! תכל'ס, איך עושים את זה? זיהוי סוגי סוכנים: הכנת רשימה של כל סוגי האנשים שעשויים להמליץ על המוצר שלכם. זיהוי אינטרס + תגמול: לייצר סיבה לסוכן, שירצה להישאר נאמן אליך לאורך זמן. גם אם הוא אדם טוב ובעל חסד, מוכיח הנסיון שרק אם יהיה לו אינטרס חם הוא ימשיך להמליץ לאורך ימים. התגמול יכול להיות שווה כסף (על כל שמונה לקוחות שהגיעו בהמלצתך, תזכה במגבעת חינם / הנחה משמעותית לקניית מגבעת), הוא יכול להיות כספי ממש (על כל שמונה לקוחות שהגיעו בהמלצתך, תרוויח סכום איקס), או ברטר. (אני שולח אליך לקוחות, אתה מפנה אלי). וטיפ אחרון, חביב: תפעול שוטף. שמרו על קשר רציף על הסוכן: מזל טוב לימי הולדת, שי קטן לחגים, ד"שים פה ושם, אל תאבדו אותו הוא נכס יקר מדי. למה אתם מחכים? הבטיחו עכשיו את מקומכם בקורס הבא לליווי עסק, (פרטים טכניים להרשמה) מדוייקים להצלחה שלך! הרב משה אליאס – מומחה לעסקים וצוות המחלקה העסקית מסילה לכלכלה נבונה « הקודםהבא »