לאומית מודיעין עילית / ל. פוטש
הגעתי בסיום המשמרת, פציינטים אחרונים עזבו את המקום והיא הייתה עסוקה עדיין מעבר לדלפק. פניה – שסימני עייפות ניכרו בהן, היו מרוכזות מול רשימה ומדפסת שפולטת דפים לאט, לאט. מכניסה הכל לשקית, שסמל ברווז ו'לנו זה אכפת' מופיע עליהם.
לא נעים לזרז אותה, בכל זאת מנהלת סניף. אבל אני עושה את זה. הזמן דוחק.
"אני פשוט מעבירה מסמכים ללקוחות שגרים באזור שלי" היא עונה כבדרך אגב, משחילה מעטפה אחרונה לשקית המבורווזת וקמה. מכבה אורות, יוצאות אל השקיעה בחוץ.
'לנו זה אכפת' – זה לא רק סלוגן, שזה לא רק סלוגן!
כולם אוהבים לנפנף בסלוגן של לאומית, ולהבטיח שזה לא רק סלוגן, זו מציאות חיים. בעודי מלווה את מנהלת הסניף אל תחנת האוטובוסים, כשמעטפות חתומות בידיה, אני מבינה שגם 'זה לא רק סלוגן', הוא לא רק סלוגן… לנו זה אכפת זו המהות של לאומית.
לדוור מסמכים רפואיים לאנשים… זה נעשה תפקיד קבוע שלך?
האם לא מתאים ש… חברת שליחויות אולי תעשה את זה?
שרי שמש, מנהלת סניף לאומית בגרין פארק מודיעין עילית, מאז הקמתו לפני עשור, מחייכת חיוך מבטל. "לעתים קרובות שואלות אותי לקוחות אם איני מרגישה מנוצלת, בגלל העשייה שלי שחרגה מזמן מהגדרות התפקיד. ה'לא' שלי נחרץ. העונג הגדול של חיי הוא לדעת שעזרתי ליהודים.
מאמינה באמונה שלמה שפסיעה אחת של מאמץ עבור אחרים, תחסוך לי אלף פסיעות לעצמי".
"באחד מימי שישי החורפיים דפק בדלתנו יהודי היסטרי. כשהבן שלי אמר לו 'אמא שלי נחה', הוא ענה לה 'אז תעיר אותה'. בשלב הזה כבר ברחה ממני מנוחת הצהריים. הגעתי אל הדלת. היהודי סיפר שאשתו שוחררה היום מבית החולים ועכשיו פיתחה חום גבוה. הם לא רוצים לפנות לקופת החולים כי שם ישלחו אותה חזרה לבית החולים, והם כבר תכננו שבת בבית, הילדים כל כך חיכו לה… היו דמעות בעיניו.
ביקשתי פירוט של התסמינים. התקשרתי לרופאה האישית של הפציינטית, תארתי את התסמינים, המצב והחום. הרופאה שמכירה את התיק הרפואי לפני ולפנים רשמה מיד תרופה אנטיביוטית. פנה היהודי לגמ"ח התרופות הקרוב. האשה קבלה את התרופה, החום ירד והיא נשארה בשבת בבית לשמחת כל בני המשפחה.
לא אשכח את האושר שאפף אותי, שזכיתי למנוע כל כך הרבה צער ממשפחה יהודית.
סיפורים כאלה, הם מעשים שבכל יום…
"אינספור. כאן רואים כל לקוח כאדם, לא כמספר או כתיק רפואי. לאחרונה פנתה אלי משפחה שאביה סבל במשך זמן ממושך מבעיה רפואית. הפרוצדורה דרשה להחדיר לו דבק פנימה עבור איבר פנימי הזקוק לאיחוי. כיוון שהוא עבר כבר את הפרוצדורה הזו לפני כמה שנים, הוא ממש חשש מהסבל הזה.
בסיעתא דשמיא, זכיתי לעזור גם לו: הרמתי טלפון לכמה אחיות ורוקחים ומצאנו פתרון שאפשר לעזור לו בצורה אחרת, שלא תדרוש הכנסה פולשנית של דבק.
סיפורים כאלה מזריקים בי גלונים של כוח להמשיך בעבודה הלא פשוטה הזאת".
את יכולה להצביע על קושי משמעותי בעבודתך?
"כאב של אנשים" שרי נאנחת מהעומק. "כל כך הרבה יהודים סובלים! ואני שמעורה בהמון סודות מאחורי הקלעים, כואבת את הכאב שלהם בכל יום מחדש".
פליטת פה קטנה מציתה לי את הסקרנות. שרי מבקשת לא להכניס את המשפט הזה לכתבה. "לא באת לשווק אותי" היא טוענת. אחרי מאבק קטן אני מנצחת. והנה המשפט ששרי פלטה בהבלעה: "אני מכירה בעל פה 99 אחוזים ממספרי הטלפון של הלקוחות בסניף". מול פי הפעור היא מתנצלת "זה לא בא מגאונות, זו ההרגשה שכל אחת מהן היא אחותי…".
מאוחר יותר, כשאשמע את מספר הלקוחות בסניף, תגדל התדהמה והסלוגן – לא רק סלוגן יתפשט מול עיני לגודל של רחוב שלם: כן, לנו זה אכפת.
"לאחרונה נפטר כאן ילד שסבל ממחלה ממושכת, כל הצוות כאן ליווה אותו למנוחתו האחרונה, דמעות זלגו כמים. הרגשנו שהבן שלנו הלך…" כשידידה תמהה באוזני, 'אז מה, הוא היה כל כך חולה, זה היה צפוי' לא הבנתי אותה… כשבן משפחה נפטר זה תמיד כואב!.
ספרי לי על אתיקה רפואית.
"המחויבות שלי לאתיקה דורשת סודיות מוחלטת והרמטית". מספרת מנהלת הסניף. "זה אומר שבני המשפחה הקרובים ביותר אינם יודעים מאומה מהסודות הכבדים שאני סוחבת על לבי.
זה אומר שאני שולחת תבניות חמות לשבת לבית בה אם המשפחה חולה קשה, ואין איש יודע. ילדי למדו לא לשאול למה הם מעבירים שקיות ומעטפות לכל מיני דלתות ובניינים.
לפני תקופה נפטר כאן יהודי שסבל ממחלה נדירה וקשה. סוד שהחזקתי בפנים עשר שנים, פרץ החוצה עם הפטירה – איש לא ידע שהוא היה חולה".
ואיך העבודה מול אנ"ש? אין לזה טעם של טשולנט?
"אני מכבדת את הבחירה של כל משפחה. לעתים נדרשת לזוז הצידה, לא לראות ולא לדעת. אבל רוב נשות הקהילה הפכו אותי לאשת סודן. כולן אחיותי ואני משתדלת בכל מאודי להיות זמינה ולעזור.
הפידבק שאני מקבלת הוא חם ונותן כוח. הן מתקשרות לבשר מיד על שמחות ומעדכנות בבשורות טובות.
משתדלת שהתפקיד לא יהיה על חשבון ילדי, אבל כל אחד מהם שמח להיות שותף, מסתבר שגם להם זה אכפת 😊".
ספרי לי על הסניף שאת מנהלת.
לפני עשור נולד סניף לאומית בגרין פארק. הייתי שם בחבלי הבראשית. הוא היה קטן וצנוע, היינו שם 4 אנשי צוות בלבד: רופאת משפחה, רופאת ילדים, אחות ונציגת קשרי לקוחות. (מבינה שמשם הכל התחיל, ל.פ.)
הלקוחות היוו קבוצה קטנה, לא יותר מ300 משפחות.
במהירות גדל הסניף, התרבו אנשי הצוות וכיום נמנים הלקוחות באלפים. המקום נעשה צר מהכיל. פתחנו שלוחה של טיפת חלב, הוספנו אחיות, שעות הפתיחה התרחבו ונפתחה שלוחה של רפואה מקצועית: פסיכיאטר, פסיכולוג, רופא עור, גאסטרו, פודיאטור, התפתחות הילד וקלינאית תקשורת.
חייבת לציין לשבח את המסירות של כל אחד מאנשי הצוות. המזכירות, האחיות והרופאות הן יד ימיני. כולנו מתרגשים זה עם זה בזמני שמחה וכואבים בעתות צער.
בשורה לתושבי מודיעין עילית
בימים הקרובים יפתח את שעריו סניף חדש בשכונת נאות הפסגה. הוא יהיה גדול ומרשים (כשאכפת, גם הנראות החיצונית חשובה!). הסניף יתן מענה ללקוחות שכונת נאות הפסגה וגן הדסים וכמו שאר הסניפים, הלקוחות ירגישו שם בעזרת ה' כמו משפחה.
בנימה אישית של כותבות השורות: צברתי נסיון כלקוחה, בכל אחת מקופות החולים. כשהגעתי ללאומית אמרתי למנהלת סניף ברכפלד (תהילה, הראויה לכתבה בפני עצמה): פה אני נשארת.
לאווירה המשפחתית, הטובה והמכילה השוררת כאן, אין תקדים בשום מקום אחר. את יכולה להצביע מי אחראי להשראה הזאת?
"זו ההנהלה האזורית מר יאיר רז, זו גב' רחלי קרמר, מנהלת שרות אזורית יהודה וביתר" עונה גב' שמש בלי שום היסוס. "היא משקיעה את לבה ונשמתה בהון האנושי. זה אומר צ'ופרים מפעם לפעם, פינוקים לצוות, והמון המון מילים טובות וחיוכים, שעוברים הלאה לסניפים וללקוחות כמעט באופן אוטומטי".
אל גב' קרמר אני פונה לבקשות אישורים חריגים, וזה קורה לא מעט: החזרים למיונים, התחייבויות למשפחות במצב כלכלי קשה, החזרים לאמבולנסים, לטיפולים רגשיים בשפת האידיש, לרופא מיוחד לעיניים עבור מספרים חריגים, ניתוחים שאינם בסל… לגב' קרמר לב רחב והמון רצון. המעורבות שלה אישית והיא מצליחה להנפיק אישורים חריגים מעל ומעבר.
מנהל קשרי לקוחות
כאן המקום להזכיר ולהודות לרב מנחם פרוכטר מנהל קשרי לקוחות לאומית מודיעין עילית, שנותן מענה לילות כימים לרווחת הלקוחות ועושה הכל כדי להקל על סבלם:
הוא עוזר ללקוחות לקבוע תור לבתי חולים ולהקדים תורים לבדיקות אם. אר. איי וסי. טי. דואג לתרופות ולאישורים על תרופות שמחוץ לסל.
הרב פרוכטר לקח על עצמו כפרויקט אישי לעזור לחולים הקשים בעיר (למרבה הצער הם רבים מאד). הוא מלווה אותם באופן אישי, מנסה להקל עליהם ולהוריד את הקושי והעול בכל ענייני ההתחייבויות ובירוקרטיה עד השעות הקטנות של הלילה.
לצערי תמה היריעה טרם הספקתי לסקור את שאר סניפי מודיעין עילית, כל אחד מהם ראוי לכתבה בפני עצמה: המיוחד שבהם הוא סניף ברכפלד. לתהילה מיוחדת ראויה תהילה מנהלת הסניף, המהווה אוזן קשבת לכולם ותמיד נמצאת שם בשביל כולם.
זה הצוות הלבבי. זו שרה המזכירה שעובדת עם כל הנשמה והלב, זו מיכל האחות, זמירה, ורדה, וכל נציגות קשרי הלקוחות. יש כאן אוזן קשבת, לב ענק ומשפחה אחת גדולה.
בעת האחרונה הכירה הרפואה המודרנית בחשיבותה של הרפואה המשולבת לשיפור אורח חייו של האדם החי בסביבה שאינה טבעית לגופו ולנפשו. הרפואה המשולבת משלבת בין הרפואה הקונבנציונלית לטיפולים המשלימים, מתוך כוונה להעניק לכם את הכלים הנכונים לעצמאות ולאחריות על הבריאות בעזרת ה', לעשות את מלוא ההשתדלות לשדרג את איכות החיים ואת אורכם.
בלאומית שירותי בריאות, מבינים שרפואה משולבת (משלימה) מהווה חלק חשוב משירותי הרפואה המוצעים ללקוח, תוך התיחסות אישית אליו.
מגוון תחומים של טיפולי רפואה משולבת מוצעים למבוגרים ולילדים, בפריסה ארצית, על ידי מטפלים בעלי נסיון רב בתחומם, העומדים בתנאי איכות קפדניים. כ- 700 המטפלים בלאומית מקבלים לקוחות בקליניקות פרטיות, בבית הלקוח, במקום העבודה ובמרכזים הרפואיים.
טיפולי הרפואה המשולבת בלאומית כוללים: הומאופתיה, כירופרקטיקה, אוסתיאופתיה, רפלקסולוגיה, שיאצו, פלדנקרייז, ביופידבק, פרחי באך, שיטת פאולה, טכניקת אלכסנדר, עיסוי שמנים, נטורופתיה, טאי צ’י, דיקור סיני, שיטת אלבאום, עיסוי לימפטי, טווינא, יוגה וסדנה לעיסוי תינוקות.
לקוחות לאומית כסף ולאומית זהב נהנים מהנחה גדולה ומשמעותית במחירי הטיפולים.
רק בלאומית
- אין הגבלה על מספר הטיפולים ברפואה המשולבת
- טיפולי רפואה משולבת במחיר המשתלם ביותר!
- אין חובה בהפנייה של רופא ממיין לטיפולים
- אין תקופת המתנה
- אפשרות מעקב אחר הטיפול בלקוח גם על ידי הרופא המטפל, אפשרות לקשר ודיון בין הרופא לבין המטפל ברפואה משלימה, לטובת הטיפול בלקוח.