נובמבר 27, 2024 9:17 am סגור לתגובות על ראש בריא במיטה חולה! ניזלטר 3 – ארגון מסילה כותרת המייל : ראש בריא במיטה חולה! "ר' מוישה, אני כבר לא יכול!" סיפר שוב יענק'לה בקול בוכים. "מאז הגיע פלוני לעסק שלי, הוא קודח לי חור בראש, חור בחשבון הבנק, וחור בלב". הקשבתי ליענק'לה רוב קשב ביקשתי דוגמאות והן מיהרו להגיע: נראה שהמזל הרע רודף אחריו, הוא הזמין רכישה גדולה, 'שכח' לשלם. "כשהזכרתי לו, הוא חתם צ'ק לעוד חודש. כעבור חודש, איך לא? הצ'ק חזר. במשך חצי שנה אני רודף אחריו, הוא מעביר אותי מצ'ק לצ'ק מבנק לבנק מערב לערב נותן לי הרגשה של מקבץ נדבות אמתי! כשהוא רואה אותי, ופני חמוצות, הוא 'מרגיע' אותי בהבטחה שהוא מגבש כרגע את ההזמנה הענקית הבאה שלו. גם כן בשורה! לא רוצה הזמנות שלו! לא רוצה שיקנה אצלי! הוא גורם לי רק הפסדים!". קשה ליענק'לה עם הלקוח הזה, הוא גורם לו להפסיד. אם הוא היה יודע מראש, שמדובר בלקוח שאינו בריא לעסק, הוא היה מונע מראש, את כניסתו כלקוח וחוסך כאבי לב. כן, יש לקוחות כאלה שאפשר לקבל חום רק מהתעסקות איתם. זה יכול להיות אופי בסיסי קשה, זה יכול להיות אופי קשה של הארנק שלהם, (כן, יש ארנקים כאלה קמצנים כרוניים!). האם אפשר לזהות אותם מראש? התשובה היא, חיובית. וזו העצה השישית שלנו, מתוך שבעת העצות בנהלי הגביה: 6. הכר את הלקוח! כן, כמעט כמו בשידוכים, אני ממליץ לברר על המצב הפיננסי והתזרימי של הלקוח לפני כניסה למשא ומתן איתו. איך נבדוק? שוק העבודה יודע בדרך כלל, עם מי יש לו עסק, מיהם הלקוחות הבריאים ומיהם הלקוחות הבעייתיים. אולם, גלגל חוזר בעולם יש עסקים נוצצים שעושים רושם חיצוני פרפקט, ופתאום הכל מתנפץ… ההמלצה שלי, היא לערוך בדיקה תקופתית: לשוחח עם ספקים, לבדוק במאגרי מידע אם יש בעיות בחשבון הבנק, לדוגמא: דן אנד ברסטריט או לבקש ממנו להחליף צ'ק. פריסת תשלומים גדולה מאד, היא אחת הסימנים ללחץ תזרימי. קבלו טיפים לגביה עם מינימום סיכון: לקחת צ'קים של לקוחות, במקום צ'קים של העסק. כך יורד הסיכון ואם צ'ק אחד או שניים חזרו, והיה המחנה הנשאר לפליטה… החסרון שבכל זאת פגש אחד מלקוחותינו, הוא הרבה מאד צ'קים של לקוחות שחזרו. (אולי העצה הטובה ביותר לכולנו היא: מדבר צ'קים תרחק'? זה כבר נושא לטור נפרד). טיפ נוסף ומקובל כיום – אשראי וטוב לו: הניחו מכשיר כרטיס אשראי שלכם אצל הלקוח, כך יגיע התשלום ישירות אליכם. לחילופין, תוכלו לבצע גביית אשראי דרך הטלפון. יענק'לה נפל בפח של פלוני, אתם, בעזרת השם, כבר לא תפלו! והעצה הטובה ביותר למניעת כאבי ראש עם לקוחות, בעזרת ה' בניוזלטר הבא. למה אתם מחכים? הבטיחו עכשיו את מקומכם בקורס הבא לליווי עסק, (פרטים טכניים להרשמה) מדוייקים להצלחה שלך! הרב משה אליאס – מומחה לעסקים וצוות המחלקה העסקית מסילה לכלכלה נבונה « הקודםהבא »